Διαχείριση της αλλαγής και ψηφιακό μάρκετινγκ

change management & digital marketing

Οι μεγάλες εταιρείες της πληροφορικής είχαν επιδοθεί σε ένα ξέφρενο ράλυ εξαγορών στο χώρο του μάρκετινγκ – και ιδιαίτερα στο χώρο του κοινωνικού μάρκετινγκ (social marketing). Ήταν η εποχή που η IBM εξαγόρασε την Coremetrics, η Oracle την Virtue, και η Salesforce τη Buddy Media, (μεταξύ άλλων) δείγμα των επερχόμενων αλλαγών.

Ψηφιακό μάρκετινγκ σημαίνει «συνεχώς αλλάζω»

adaptive digital marketing

Έκτοτε, οι αλλαγές συνεχίζονται! Και θα συνεχίζονται, ενώ το ψηφιακό μάρκετινγκ συνεχώς θα προσαρμόζεται (adaptive digital marketing).

Το μόνο σίγουρο πλέον για το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ότι συνεχώς αλλάζει. Κι εμείς, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ, οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε.

Μέχρι σήμερα δεν συνάντησα κάποιον επιχειρηματία που δεν θέλει να χρησιμοποιήσει τις νέες τεχνολογίες, που δεν θέλει να προσαρμοστεί, δηλαδή «να αλλάξει». Επίσης, διαπιστώνω ότι η διαδικασία της αλλαγής φαντάζει δύσκολη, διότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν πώς να αλλάξουν.

Διαχείριση της αλλαγής σε Μικρή-Μικρομεσαία Επιχείρηση

change management for Small-Medium-Enterprises (SMEs)

Η διαχείριση της αλλαγής (change management), δηλαδή να καταλάβεις την τελική κατάσταση στην οποία θέλεις να βρεθεί η επιχείρησή σου, να σχεδιάσεις τις διεργασίες με τις οποίες θα πετύχεις τις αλλαγές έχοντας προβλέψει τις επιπτώσεις που θα έχεις στην ομαλή λειτουργία της, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα. Δύσκολο μεν, αναγκαίο δε!

Επιπλέον, διαπιστώνω ότι η τεχνολογία λειτουργεί ως καταλύτης. Επιταχύνει τις εξελίξεις, ενώ ταυτόχρονα φανερώνει τις υπάρχουσες αδυναμίες και διογκώνει τα διαχειριστικά κενά.

Κατά μία έννοια, η τεχνολογία σε αναγκάζει να αντιμετωπίσεις τους δαίμονές σου, να υπερβείς όρια, να διορθώσεις στραβά και να βελτιωθείς.

Είναι, λοιπόν, δύσκολο για μία Μικρή-Μικρομεσαία Επιχείρηση (ΜΜΕ) να ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες στο μάρκετινγκ της; Για εμάς που έχουμε κληθεί να το υλοποιήσουμε πολλές φορές μέχρι τώρα, φαντάζει ως μία «φυσιολογική» κατάσταση. Για τον κάθε έναν από εσάς, δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά.

Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα, όμως, είναι ότι εάν δεν βαδίζετε ήδη το μονοπάτι των συνεχόμενων αλλαγών και προσαρμογών των εσωτερικών διεργασιών σας και του μάρκετινγκ στις επιταγές της τεχνολογίας, καθυστερήσατε πολύ. Και όσο καθυστερείτε κάνετε την αλλαγή πιο δύκολη. Εάν τη θέλετε πραγματικά και δυσκολεύεστε να τη σχεδιάσετε και να την υλοποιήσετε, ζητήστε βοήθεια από κάποιον σαν την CONSALT.

Το ταξίδι για την ψηφιακή Ιθάκη

the «Ithaka» of digital marketing

Ξεκινήστε ξεκαθαρίζοντας τι θέλετε να πετύχετε στη δουλειά σας, δηλαδή θέστε έναν επιχειρηματικό στόχο (π.χ. αύξηση πωλήσεων). Αυτός που επιλέξατε ως συνεργάτη – ελπίζουμε να είμαστε εμείς – θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε τα κενά στην τεχνολογία και στη διαχείρισή σας. Μαζί θα καθορίσετε τα επόμενα βήματα και το κόστος τους. Και μαζί θα τα υλοποιήσετε.

Πρόκειται ένα ταξίδι που μόλις ξεκινά και -συνοψίζοντας- μπορώ να σας δώσω 3 συμβουλές:

Δείτε την προσπάθειά σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ ως «επένδυση».

Αποτιμήστε τα αποτελέσματα της επένδυσής σας συνδέοντάς την με έναν επιχειρηματικό στόχο (ROI) και καταμετρώντας ποιοτικούς και ποσοτικούς ψηφιακούς δείκτες (Key Performance Indicators).

Ετοιμαστείτε να εκνευριστείτε.

Διότι θα μάθετε νέα πράγματα, δυσνόητα στην αρχή· διότι, αυτά που μαθαίνετε, είναι πολλά και συνεχώς αλλάζουν· διότι θα αναγνωρίσετε κενά και ατέλειες που θα πρέπει ΕΣΕΙΣ να διορθώσετε· διότι θα πρέπει κι ΕΣΕΙΣ να αλλάξετε!

Digital Agency: επιλέξτε σωστά.

Θα εστιάσω σε δύο μόνο κριτήρια:

  • Το πρώτο είναι το digital agency να γνωρίζει τόσο από «digital» όσο και από «μάρκετινγκ». Αλήθεια, θα αφήσετε στον μικρό σας αδελφό να σχεδιάσει και να υλοποιήσει το σημαντικότερο εργαλείο μάρκετινγκ της επιχείρησής σας; Μήπως του ζητάτε πολλά;
  • Το δεύτερο είναι να μπορείτε να συνεργαστείτε μαζί του, να αισθανθείτε άνετα να μιλήσετε, να χτίσετε εμπιστοσύνη μεταξύ σας, και -εάν είναι δυνατόν- να γίνεται φίλοι!

Το ταξίδι στον κόσμο του ψηφιακού είναι μακρύ… αλλά όμορφο!

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ!